آخرین اخبار
کد مطلب: 124837
شريعتمداري:
«افتتاح رسمي»، اسم مستعار «افتتاح دوباره» است
تاریخ انتشار : 1396/01/28 10:08:13
نمایش : 2717
مديرمسئول روزنامه کيهان بابيان اينکه «افتتاح رسمي» يک واژه من‌درآوردي و يک اسم مستعار است که براي «افتتاح دوباره» اختراع کرده‌اند. افزود: سخن اين است که اگر اين پروژه‌ها قبلاً افتتاح‌شده و به بهره‌برداري رسيده است، افتتاح رسمي آنچه مفهومي دارد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از فارس، حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه کيهان گفت: بسياري از پروژه‌هايي که اين روزها دولت در آستانه انتخابات از افتتاح آن‌ها خبر مي‌دهد، قبلاً افتتاح‌شده و به بهره‌برداري هم رسيده است و افتتاح دوباره آن غير از تبليغات توخالي انتخاباتي هيچ توجيه ديگري ندارد.

مديرمسئول کيهان گفت: دولت که مي‌داند اين حرکت ناپسند از نگاه آگاهان پنهان نمي‌ماند دست به اقدام ديگر هم زده است و با افزودن پسوند «رسمي» به کلمه «افتتاح» تلاش کرده که افتتاح دوباره پروژه‌ها را يک اقدام جديد معرفي کند و از اين طريق کار و تلاش ديگران را که ربطي به دولت کنوني ندارد و يا فقط چند درصد جزئي آن در دولت کنوني بوده است را به نام دولت يازدهم فاکتور کند.

شريعتمداري بابيان اينکه «افتتاح رسمي» يک واژه من‌درآوردي و يک اسم مستعار است که براي «افتتاح دوباره» اختراع کرده‌اند. افزود: سخن اين است که اگر اين پروژه‌ها قبلاً افتتاح‌شده و به بهره‌برداري رسيده است، افتتاح رسمي آنچه مفهومي دارد.

وي ادامه داد: البته ممکن است بگويند بهره‌برداري از اين پروژه‌ها قبلاً به‌صورت آزمايشي بوده است و اکنون به‌طور رسمي افتتاح‌شده‌اند که در پاسخ به اين مطلب هم بايد گفت، دوره آزمايش و تست يک پروژه، بخشي از پروژه است و هيچ پروژه‌اي قبل از آزمايش افتتاح نمي‌شود و حال‌آنکه برخي از پروژه‌هاي مورداشاره قبلاً افتتاح‌شده‌اند يعني دوره آزمايشي را طي کرده‌اند وگرنه دليلي نداشت که افتتاح‌شده و بهره‌برداري از آن‌ها نيز شروع‌شده باشد.

مديرمسئول کيهان همچنين به افتتاح چند فاز از تأسيسات عسلويه اشاره کرد و گفت: مراجعه به سابقه اين فازها در رسانه‌ها نشان مي‌دهد برخي از آن‌ها پيش‌ازاين افتتاح‌شده بودند و يا نزديک به 90 درصد ساخت و تأسيس آن‌ها قبلاً از سوي سپاه و در دوره دولت سابق انجام‌شده بود.

شريعتمداري در ادامه اظهار داشت: اطلاع‌رساني دقيق و خالي از خدشه وظيفه رسانه‌هاست مخصوصاً اگر رسانه‌اي مانند صداوسيما خود را ملزم به پوشش خبري دولت مستقر مي‌داند بايد به مسئوليت خطير خود در قبال ملت نيز عمل کند و سابقه انجام پروژه‌هايي که براي بار دوم افتتاح مي‌شوند و يا درصد اندک سهمي را که دولت در ساخت و راه‌اندازي برخي ديگر از پروژه‌ها دارد به‌گونه‌اي شفاف براي ملت بيان کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس